Russia - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Bas Peeters Vera Gommans - WaarBenJij.nu Russia - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Bas Peeters Vera Gommans - WaarBenJij.nu

Russia

Blijf op de hoogte en volg Bas Peeters

18 September 2012 | Rusland, Listvyanka

Dóbry den allemaal!!

Hier dan ons eerste reisverslag, en waarschijnlijk zullen er nog velen volgen...
Onze reis is begonnen in Moskou. Waar we vanaf het eerste moment niet om heen konden was het verkeer. Wat een drukte! Een 7baans weg door de stad was geen uitzondering. Onze chauf noemde vele weggebruikers 'crazy driver', maar zelf kon hij er ook wat van hoor!
Daarnaast bestaat Moskou uit prachtige, immens grote bouwwerken. We hebben geen enkel 'normaal' huis (voor onze begrippen) gezien.
Het Kremlin was erg mooi om te zien, net zoals de 'Basilica kerk' (met verschillende gekleurde bollen). De ondergrondse metro is
indrukwekkend groot, druk en vooral erg mooi. Per dag maken er zo'n 8miljoen mensen gebruik van!
Wat ons verder opviel in Moskou is dat de dames op torenhoge hakken lopen. Als ik daar een avond op zou lopen kon je me naar huis dragen, als ik niet al op de ehbo zou zijn ivm gebroken enkels!

Vanuit Moskou zijn we op de 'transsyberie-express' gestapt. Dit was een erg luxe en schone trein, dat hadden we niet verwacht. (dat zullen we maar koesteren, met bijv. India in het vooruitzicht) De uitzichten waren prachtig, vooral omdat de herfst zijn intrede doet. Hier en daar een dorpje, waarvan we ons afvragen hoe het zal zijn om daar te leven. Het waren 4 nachten en drie dagen. Deze hebben we vooral doorgebracht met lezen, kaarten, films kijken, noodles eten, wodka drinken enz.

Na deze treinrit zijn we gisteren aangekomen in Listvianka aan het Baikal meer. De weergoden zijn ons erg goed gezind, het zonnetje schijnt volop dus genieten we des te meer. Gisteren hebben we het dorpje verkend en op zoek gegaan naar een uitkijkpunt, wat we niet konden vinden. Maar daar kwamen we wel een leuk Zwitsers stel tegen, dus zijn we met een pot bier aan het meer gaan zitten. Een heerlijk gezellig dagje. Vandaag hebben we wel een uitkijkpunt gevonden en werden we beloond met een prachtig uitzicht op het Baikal meer!! Door de zon leek het net of er duizenden diamantjes dreven op het water! Bas heeft zich, tussen het foto's maken door, gemanifesteerd als een echte diehard, want hij heeft een verfrissende duik genomen in het meer!

Al met al vermaken we ons prima en raken we langzaam gewend aan het reizigersleventje. We ontmoeten vele leuke, spontane en gezellige mensen. We zijn erg benieuwd naar onze volgende treinrit, die morgenavond gaat beginnen, op weg naar Mongolie!!!

Liefs Bas en Vera

• 18 September 2012 - 14:55

Noelle:

SUPER begin!!

Met grote jaloezie (gelukkig staan er nog geen foto's bij.. :-S) maar ook vreugde voor jullie :-D lees ik het verhaal. Leuk om alvast wat van jullie avonturen mee te krijgen!
    Tot de volgende keer! xxx

• 18 September 2012 - 15:20

De Gompies:

oohh,wat heerlijk om het verhaal te lezen je zou er zo bij willen zijn ;).
    zijn zeer benieuwd naar de rest van de reis.
    veel plezier, groetjes de gompies

• 18 September 2012 - 15:31

Debby (muts):

OK! Jaloers! Kijk nu al uit naar jullie volgende verhaal! Enjoy :D

• 18 September 2012 - 15:46

Helga:

Super leuk om jullie eerste reisverslag te lezen! Wat een mooi begin! Veel plezier daar.... XX

• 18 September 2012 - 20:39

Janneke:

Klinkt super vet!!!!!!!!!! Ben hartstikke jaloers, geniet er nog maar van! (komen er nog foto's???)

• 18 September 2012 - 21:55

Rob & Elle:

Wat fijn om van jullie te horen!! En zeker om te lezen dat het zo geweldig is daar! Geniet lekker verder en we kijken uit naar jullie volgende avonturen....Leefs Rob & Elle

• 18 September 2012 - 22:08

Femke:

Helemaal top om te lezen dat jullie je goed vermaken en ervan genieten. Ben benieuwd naar die hoge hakken foto'à :-P have fun op jullie volgende trip x fem

• 18 September 2012 - 22:45

José:

Klinkt goed, fijn om te lezen dat jullie genieten, al weer veel moois hebben gezien en leuke mensen hebben ontmoet. Ook ik ben benieuwd naar de foto's en naar jullie volgende verhalen. Een fijne tijd nog samen.... Liefs josé (moby)

• 19 September 2012 - 10:57

Ruth:

Hee Vera en Bas!
    Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. En dat jullie volop aan het genieten zijn! Heel veel succes met jullie volgende treinreis! Tot het volgende reisverhaal... xxx Bob en Ruth

• 19 September 2012 - 13:01

Evelien Saris:

Wauw! Wat klinkt dat ook zo fantastisch!!! Nou, ga lekker genieten en ik zie uit naar jullie volgende verhaal, hihi! Inderdaad ja, krijgen we ook nog foto's te zien? Hihi, ben benieuwd! Tot snel weer. Liefs uit Afrika!

• 19 September 2012 - 15:53

Nickie:

Joehoe ik word weer lekker meegezogen de reizigerswereld in! Thanks! Super leuk om te lezen.
    Ja die hoge hakken...niet normaal he. Viel het je ook niet op dat alle mannen de tassen van de vrouwen dragen?? Het is zo grappig dat jullie dezelfde reis aan het maken zijn. Heel herkenbaar! Mongolie gaat ook zeker fantastisch worden daar twijfel ik niet over. Eet ff een lekker broodje bij Cafe Amsterdam. Een welkome afwisseling als je de binnenlanden ingaat waar je alleen maar geit krijgt whahhaha HAVE FUN! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.
    Liefs Nickie

• 19 September 2012 - 18:57

Danny & Meike:

goed bezig luitjes!
    Klinkt allemaal spr! Nog veel plezier!

• 19 September 2012 - 21:32

Mam:

Hallo Bas en Vera,
    Wat fijn om jullie eerste mooie ervaringen te lezen,geniet samen van jullie reisavontuur.
    Tot snel het volgende verhaal.
    Heel veel groeten uit Egchel

• 20 September 2012 - 19:23

Piet Peeters:

Ha Bas en Vera,

Ik heb mijn favoriete pagina aangemaakt, om jullie avonturen te kunnen lezen. Geniet er maar van.
    Groet uit Amsterdam.

• 21 September 2012 - 09:57

Linda:

Heey reizigers!
    Wat een leuk eerste verhaal.
    Zo te lezen genieten jullie al met
    volle teugen.
    Enjoy!liefs Linda

• 21 September 2012 - 10:33

Juul:

Haaa bas en vera!
    Wat al een mooi begin van jullie avontuur! En wat een super mooie foto's!!! Geniet er lekker van en ik kijk uit naar jullie volgend verhaal!!! Leefs Juulke

• 21 September 2012 - 17:06

Arno:

Doot mich auch mer zonne vis.

• 22 September 2012 - 09:54

Ruud Steffie & Diede:

Leuk om al zo snel iets van jullie te horen en het klinkt meteen weer om jaloers van te worden.. Gave foto's ook, wist niet dat Moskou zo'n mooie gebouwen had! Geniet er verder van want Mongolië zal ook een mooie aparte ervaring worden!

• 23 September 2012 - 09:56

Fred En Ingrid:

Ha Vera en Bas. Jammer dat jullie niet in China zijn begonnen, hadden we samen over de Chinese muur kunnen wandelen (heb geen idee of jullie China in het programma hebben zitten). Zoals vanouds weer erg leuk om jullie zo te kunnen volgen waar jullie zijn en meemaken. Blijf vooral genieten en veel foto's maken. Heel veel plezier nog en tot jullie volgende reactie. Groetjes Fred en Ingrid

• 23 September 2012 - 13:25

Roel En Angeliek:

Hey Reizigers,
    Leuk om nu al van jullie te horen... Echt gaaf zeg! Geniet er volop van en we kijken uit naar jullie volgende reisverhalen.
    Groetjes, Roel en Angeliek

• 23 September 2012 - 15:19

Jack En Dorien:

Hallo Bas en Vera,
    Leuk om op deze manier jullie reis mee te maken!
    Geniet ervan,
    Groetjes vanuit Heytse

• 25 September 2012 - 12:17

Evelien:

Hey Vera en Bas,

Klinkt allemaal erg leuk en vooral super gaaf!
    Wat een mooie foto's! Geniet er van!

Groetjes Evelien
    (Horst)

• 28 September 2012 - 15:51

Machelle:

Wow,nooit geweten dat Moskou zo mooi was.Ziet er goed uit.Geniet ervan. Groetjes Machelle

• 29 September 2012 - 08:19

Janneke:

Ha Vera & Bas,

Leuk leuk, om jullie verhaal te lezen. Kijk al uit na jullie volgende belevenis en avontuur :-).
    Geniet ervan samen.

Gr. Janneke
    (villa)

• 05 Oktober 2012 - 11:11

Sabrina:

Hallo Vera en Bas,

Wat leuk om de eerste reisverhalen te lezen!
    Ik ben heel erg benieuwd naar jullie volgende verhalen :-)
    Geniet er samen van en heel veel plezier nog!

Groetjes Sabrina
    ( Villa)

• 06 Oktober 2012 - 09:15

Jan & An:

Ha Bas en Vera,
    wat 'n sjoenne foto's zeen wel det ut dao erg sjoen is.
    Nog veul plezeer en geniet der saame van.We blieve ug volgen vanoet Eggel

Groetjes Jan en An